I. Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
II. W którym Biurze można załatwić sprawę?
Wniosek należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.
Sprawy merytoryczne załatwia:
Dział Informatyki i Obsługi Klienta
ul. Królewska 15, 98-220 Zduńska Wola,
e-mail: sekretariat@mpwikzdw.com.pl
Telefon kontaktowy: 43 823 3197 lub 43 823 4895.
III. Jakie dokumenty należy dostarczyć?
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
IV. Opłata:
Brak
V. Termin załatwienia sprawy:
Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności cyfrowej, jednak nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.
W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
VI. Dodatkowe informacje:
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.
VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę?
Złożyć wypełniony wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
-
dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
-
wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej,
-
wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
-
wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
VIII. Tryb odwoławczy:
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, osoba ta ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
|