logo bip.gov.pl

 MPWiK Sp. z o.o.

www.mpwikzdw.com.pl  
Instrukcja obsługi Rejestr zmian Statystyka odwiedzin
 Inne / Deklaracja dostępności / Procedura składania wniosków o zapewnienie dostępności cyfrowej
1.

Procedura składania wniosków o zapewnienie dostępności cyfrowej

 

I. Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

II. W którym Biurze można załatwić sprawę?

Wniosek należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o.

Sprawy merytoryczne załatwia:
Dział Informatyki i Obsługi Klienta
ul.
Królewska 15, 98-220 Zduńska Wola,
e-mail:
sekretariat@mpwikzdw.com.pl
Telefon kontaktowy: 43 82
3 3197 lub 43 823 4895.

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć?

Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

IV. Opłata:

Brak

V. Termin załatwienia sprawy:

Zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego następuje bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności cyfrowej, jednak nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.

W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.

 

 

VI. Dodatkowe informacje:

Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu.

 

 

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę?

Złożyć wypełniony wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  • dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,

  • wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej,

  • wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,

  • wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.

VIII. Tryb odwoławczy:

W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, osoba ta ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

 


Załączniki: Rozmiar:
62.624 KB

Podmiot udostępniający informację: MPWiK Sp. z o.o.
Za treść odpowiada: Longin Ficnerski
Osoba, która wprowadziła dane: Longin Ficnerski
Data wytworzenia informacji: 2022-03-25
Data udostępnienia informacji w BIP: 2022-03-25
Data ostatniej aktualizacji: 2022-03-25 14:23

rejestr zmian publikacji »


Dostępne podkategorie w obrębie tej kategorii:
 Procedura składania wniosków o zapewnienie dostępności cyfrowej
 Procedura składania wniosków o zapewnienie dostępności
wersja do druku drukuj