I. Podstawa prawna:
Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
II. W którym Biurze można załatwić sprawę?
Wniosek należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. (MPWiK)
Sprawy merytoryczne załatwia:
Dział Techniczny i Sieci Wod-Kan
ul. Królewska 15, 98-220 Zduńska Wola,
e-mail: sekretariat@mpwikzdw.com.pl
Telefon kontaktowy: 43 823 3197 lub 43 823 4895
III. Jakie dokumenty należy dostarczyć?
Wniosek o zapewnienie dostępności.
IV. Opłata:
Brak
V. Termin załatwienia sprawy:
Podmiot publiczny powinien zapewnić dostępność (zrealizować żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.
VI. Dodatkowe informacje:
Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (zwanej dalej: ustawą), każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować MPWiK o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej w biurach spółki, o których mowa w art. 6 pkt 1 lub 3 ustawy.
Natomiast na podstawie art. 30 ustawy osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Informację o braku dostępności lub wniosek o zapewnienie dostępności należy złożyć do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związana informacja lub żądanie zapewnienia dostępności (wniosek o zapewnienie dostępności).
VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę?
Złożyć wypełniony wniosek o zapewnienie dostępności.
Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
-
dane kontaktowe wnioskodawcy,
-
wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
-
wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
-
wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
VIII. Tryb odwoławczy:
W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa w pkt V.
|