logo bip.gov.pl

 MPWiK Sp. z o.o.

www.mpwikzdw.com.pl  
Instrukcja obsługi Rejestr zmian Statystyka odwiedzin
 Inne / Deklaracja dostępności / Procedura składania wniosków o zapewnienie dostępności
1.

Wniosek o zapewnienie dostępności

 

I. Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

II. W którym Biurze można załatwić sprawę?

Wniosek należy złożyć w sekretariacie Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. (MPWiK)

Sprawy merytoryczne załatwia:
Dział
Techniczny i Sieci Wod-Kan
ul. Królewska 15, 98-220 Zduńska Wola,
e-mail:
sekretariat@mpwikzdw.com.pl
Telefon kontaktowy: 43 82
3 3197 lub 43 823 4895

III. Jakie dokumenty należy dostarczyć?

Wniosek o zapewnienie dostępności.

IV. Opłata:

Brak

V. Termin załatwienia sprawy:

 

Podmiot publiczny powinien zapewnić dostępność (zrealizować żądanie) bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku. Jeżeli zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, np. ze względów technicznych lub prawnych, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności, proponując dostęp alternatywny.

VI. Dodatkowe informacje:

Zgodnie z art. 29 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (zwanej dalej: ustawą), każdy bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować MPWiK o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej w biurach spółki, o których mowa w art. 6 pkt 1 lub 3 ustawy.

Natomiast na podstawie art. 30 ustawy osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.

Informację o braku dostępności lub wniosek o zapewnienie dostępności należy złożyć do podmiotu publicznego, z którego działalnością jest związana informacja lub żądanie zapewnienia dostępności (wniosek o zapewnienie dostępności).

VII. Co trzeba zrobić, aby załatwić sprawę?

Złożyć wypełniony wniosek o zapewnienie dostępności.

Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:

  • dane kontaktowe wnioskodawcy,

  • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,

  • wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,

  • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.

VIII. Tryb odwoławczy:

W przypadku, gdy podmiot publiczny nie zapewni wnioskowanej dostępności w sposób i w terminie wyżej wskazanym, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni liczonych od dnia upływu terminów, o których mowa w pkt V.


Załączniki: Rozmiar:
62.337 KB

Podmiot udostępniający informację: MPWiK Sp. z o.o.
Za treść odpowiada: Longin Ficnerski
Osoba, która wprowadziła dane: Longin Ficnerski
Data wytworzenia informacji: 2022-03-25
Data udostępnienia informacji w BIP: 2022-03-25
Data ostatniej aktualizacji: 2022-03-25 14:35

rejestr zmian publikacji »


Dostępne podkategorie w obrębie tej kategorii:
 Procedura składania wniosków o zapewnienie dostępności cyfrowej
 Procedura składania wniosków o zapewnienie dostępności
wersja do druku drukuj